Urheilupelien suunnitteluprosessi

Urheilupelit luovat erityisen haasteen pelille suunnittelija. Niin monet pelaavat tai katsovat urheilua tulevat videopeliin, jossa on suuria odotuksia siitä, mitä peli on kuin, ja suunnittelijan on opittava tapaamaan nämä odotukset. Urheilupelit ovat yksi eniten suosittuja genrejä kaikessa videopelissä ja hyvin viritetty peli voi muuttua erittäin nautittavaa ja kannattavaa -tuoteperhe.

Suunnitteluvaiheen tavoitteena on tuottaa pelin kehitystiimiin – todelliset ohjelmoijat, taiteilijat ja äänisuunnittelijat – suunnitelma ja työpeli. Peli itsessään on todennäköisesti läpi useita kehitysvaiheita sen testatessa.


kuvan lähde: www.pixabay.com

Kuten missä tahansa jalkapalloelämässä pelissä, pelaajat haluavat tuntea todellisen pelikokemuksen, valita parhaat pelaajat ja mikä tärkeintä, heillä on oltava täysi kokemus pelistä.

Pelisuunnitteluasiakirja
Pelin kehitystyön tärkein vaihe on kiistatta pelisuunnittelun dokumentin luominen.

Suunnitteluasiakirja

Suunnitteluasiakirjassa määritellään pelikonsepti sekä pelin toiminnalliset ja tekniset yksityiskohdat. Suunnitteluasiakirja koostuu kolmesta osasta:

Peli käsitteellistä asiakirjaa
Pelisuunnitteluasiakirja
Tekninen suunnitteluasiakirja

Pelisuunnitteluasiakirja:

  • Pelin perusteet (pelitoiminnot, pelin pelin ydin, merkit, peliohjelmat, AI)
  • Käyttöliittymä (navigaatiokaavio, toiminnalliset vaatimukset kuten bonuksia ominaisuuksia tai muita, käyttöliittymän kohteet)
  • Grafiikka ja video (grafiikka ja animaatiot, animoituja lisäyksiä)
  • Äänet ja musiikki (yleinen kuvaus, äänitehosteet, musiikki)
  • juoni
  • Taso Kuvaus (tasojen sijainnin suhteen kaavio, uusien objektien toteutuksen jono, yleistason suunnittelukuvaus)

Täydellisen artikkelin voit käydä ,  Digitalworlds.wordpress.com

Muita tärkeitä pelin suunnitteluprosessin online-resursseja noudatetaan.

gamecareerguide.com

http://iml.jou.ufl.edu/projects/s13/pantone-a/

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *