Mobiilipelien suunnittelun tarkistuslista

Siellä on kirjaimellisesti tuhansia ohjelmointikieliä (vaikka onkin syytä sanoa, että usein käytetään vain hyvin pieniä osajoukkoja), joten miten uusi uusi pelisuunnittelija-tule-kehittäjä tietää mistä aloittaa?

Tule ajatukseen

Ensimmäinen ja mahdollisesti tärkein askel oman pelin tekemiseksi on idea-vaihe.

Angry Birds, Clans of Clans, Infinity Blade – kaikki hyvin vastaanotetut ja onnistuneet mobiilipelit, jotka saivat alkunsa ajatuksena joku mielessään.

Valitse Työkalut

Niille, joilla on ohjelmointitieto, minkä alustan haluat suunnitella pelisi, määrittelee käytettävä kieli.

Jos haluat esimerkiksi, että peli ( https://www.kolikkopelit.com/pelit ) on iOS: ssä, valitse todennäköisesti tavoite C.

Androidilla on kuitenkin Java-kehityskäänsä.

Onneksi on paljon ohjelmistoasetuksia sinulle, jos ohjelmointi ei ole sinun juttusi.

Minkä kielen haluat oppia riippuu paljon siitä, missä kiinnostuksesi pelisuunnittelussa on; web-pohjainen tai PC- / konsolipohjainen.

PC- ja konsolipohjaiset kielet käsittävät objektiiviset kielet sekä yksinkertaisemmat komentosarjakielet, kun taas web-kehitys keskittyy pelkästään web-sivustoihin

Prototyyppisi pelihallinnostasi

Aivan kuten testaus, prototyypitys on pelin kehityksen alue, jota paljon kokemattomia kehittäjiä unohtaa ja pahoittelee tekemällä niin.

Pelin prototyping antaa sinulle mahdollisuuden nähdä, ideasi todella toimii tai ei, ennen kuin olet sitoutunut kuvamateriaaliin, rakentamalla moottoria jne.

Aloita pelin rakentaminen

Jos olet määrittänyt idean ja prototyyppien näyttäminen on kykenevä olemaan hauska mobiilipeli, seuraava askel on todella aloittaa pelin luominen.

Sinun on parasta aloittaa tärkein pelimekaniikka ja työskennellä sieltä.

Jos peli on 2D-tasohyppy, kokeile ensin naulaan alas fysiikkaa ja liikkeitä ennen kuin käytät aikaa voimanlähteille, kyvyille jne.

Testaus ja käynnistäminen

Ei ole mitään pahempaa kuin pelin käynnistäminen, jotta suurin osa palautteestasi olisi valituksia vikoista ja virheistä.

Pelin kehittäjänä sinun on odotettava pelaavan peliä jatkuvasti selvittämällä ongelmat, jotka vaativat vahvistamista.

Se säästää usein aikaa ja vaivaa tuomalla huomionne häikäiseviin puutteisiin suunnittelussa tai jopa tavoilla parantaa ideasi

Kun peliympäristöt ovat entistä suurempia ja monimutkaisempia, pelin kehittäjät tarvitsevat sisältöä nopeasti ja tehokkaasti työnkulkujen avulla, jotka voivat skaalata pelin suunnittelua.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *